מחזור הווסת, גלולות ופריון


המטרה העיקרית שלשמה נוצרו הגלולות היא מניעת הריון.
השינוי הדרמטי שהביאו הגלולות לחיי הנשים אינו מוטל בספק. הגלולות היוו אבן דרך נוספת בנסיון לשבירת תקרת הזכוכית. נשים החלו להתפתח ולפתח קריירה משל עצמן. נשים חדלו לחשוש מהריון לא צפוי.
"בונוס" נוסף שהגיע עם הגלולות היה ההקלה בכל מה שקשור לתסמונת הקדם ווסתית ( PMS). נשים שחוו גודש, כאב, דימום מאסיבי, מצבי רוח וכו' לפני הדימום הווסתי, חשו בשינוי משמעותי עם נטילת הגלולות.
ואז.. התחלנו לעשות שימוש בגלולות כאמצעי טיפולי שאינו קשור ישירות במניעת הריון.
ביקשנו להשתמש בהן לצורך הסדרת המחזור החודשי. ביקשנו בעצם התערבות הורמונלית חיצונית. במודע, העברנו את השליטה והבקרה על הגוף שלנו לגלולות.
בתפיסה הסינית, יש כאן בעייה.
אני מניחה שכל מי שביקרה אצל מרפא בשיטה הסינית (שיאצו, טווינה, דיקור או צמחים), זכתה לעבור תשאול מפורט בכל הקשור לגינקולוגיה.
אנחנו שואלים על מועד הווסת הראשונה, על משך הדימום, כמות הדם, צבע הדם, הסמיכות (חלק או עם קרישי דם). שואלים האם יש דימום במהלך הלילה ועל סדירות המחזור – האם מגיע כל 28 יום אולי מגיע כל 21 או 40 יום, אולי כלל אינו סדיר. שואלים על הפרשות, תחושות סביב ביוץ, אמצעי מניעה, הריונות, הפסקת הריון, חשק מיני ועוד.
האינפורמציה הזו מסייעת לנו לקבל תמונה על ההתנהלות של האישה.
ההמלצה של הרפואה הסינית והרפואה הטבעית בכלל, היא לחכות עם נטילת גלולות עד אשר מסתמנת תבנית ברורה של מחזור הווסת.
אתן דוגמא: אם הווסת שלי מגיעה כל 21 יום (נקרא מחזור קצר), המחזור שלי סדיר ואני רוצה ליטול גלולות כדי שיהיה לי דימום כל 4 שבועות ולא כל שלושה, עלי לזכור שנטייתו הטבעית של הגוף שלי היא לשחרר את הדם כל שלושה שבועות. סביר להניח כי הדימום במקרה כזה יהיה כהה ורב, שתהיה לי נטייה להתפרץ, שאעדיף קור על חום, שתהיה לי יותר הזעה מלאחרים ועוד. לפי הנתונים הללו, יתייחסו אלי בעיניים הסיניות כ"טיפוס חום". צבע הדם כהה, כמותו רבה והוא מגיע אחת לשלושה שבועות וההתנהלות הרגשית שלי מזכירה מעט פתיל קצר.

ברגע שאטול גלולות, הווסת תגיע כל 4 שבועות. זאת אומרת, מהבחינה האנרגטית, יש כאן עיכוב של שבוע. "עודף" החום / הדם שהגוף רגיל לפנות כל שלושה שבועות, נשאר בגוף לשבוע נוסף. אם אין לי כל סימפטומים, כנראה הגלולות מתאימות לי. לעומת זאת, אם אני חווה גודש, כאב, מצבי רוח קשים וכו' כמה ימים לפני הופעת הווסת, כנראה שלגוף שלי קשה עם האגירה האנרגטית הזו והגלולות אינן מתאימות לי. יש התנגשות עם הטבע של הגוף שלי. אפשר לבדוק סוגי גלולות אחרים ולקוות שאחד מהם יתאים.ד

דוגמא אחרת: נניח שהווסת שלי מופיעה כל 38 יום. כאן, סביר להניח שנשמע על מעט דימום – הן בכמות והן במשך ימי הדימום. אולי אף תהיה תמונה של יובש:  שיער יבש, עור יבש, נטייה לעצירות, רגישות יתר, נטייה להעלב בקלות ועוד. הגוף לוקח את הזמן בשחרור הדם. אם אטול גלולות על מנת להסדיר את מחזור הווסת ל28  יום – אני עלולה לחוש החמרה בסימפטומים ובסימנים שהיו לי קודם לנטילת הגלולות. אם אסבול יותר מהסימפטומים לעיל, כנראה שלא נכון לגוף שלי לאבד דם בתכיפות כזו. גם כאן, שינויי סוג עשויי לפתור את תופעות הלוואי של הגלולות.

שתי התבניות הרווחות הללו חשובות לצורך אבחנה. האחת, טיפוס חום והאחרת טיפוס קור. כאן יש לקרר וכאן יש לחמם. מתאימים תזונה ספציפית, צמחי מרפא, עובדים על ערוצי אנרגיה בהתאם ובוחרים נקודות לחיצה / דיקור בהתאם.
כאן, הצגתי שני מצבים "טובים". האישה מכירה את טבע הגוף שלה בטרם החלה ליטול גלולות.
המצב הפחות טוב הוא כאשר אנו נוטלות גלולות לצורך הסדרת הווסת / הקלה על כאבים, בטרם התוודענו לתבנית הספציפית של הגוף שלנו.
יותר מזה, ברפואה הסינית מדברים על מחזורים של 7 שנים בכל הקשור להתפתחות האישה (8 אצל גב ).
עד גיל 21, מומלץ לא להתערב בפעילות הגוף. עד אז, הגוף מצויי בתהליך של צמיחה וגדילה. מבשיל בקצב שלו ולומד את עצמו. מומלץ מאוד לאפשר למערך האנרגטי להתייצב ללא הפרעה חיצונית. לאפשר לגוף להתמודד ולייצב עצמו עם המערך ההורמונלי – ללא כל התערבות חיצונית.
אינני מדברת כאן על מקרים חריגים – ודאי שיש לא מעט כאלה – שהשימוש בגלולות איפשר התנהלות תקינה בחיי היומיום. כל אחת ואחת יודעת היטב היכן ה"סף" שלה.
טיפול במגע, דיקור, מתן תרגילי מתיחה, עבודה על ערוצי אנרגיה ספציפיים בהתאם לאבחנה, הנחייה בתזונה או צמחי מרפא – כל אלה יכולים לסייע לגוף להתייצב על התבנית האישית שלו, הייחודית שלו והמתאימה לו.
ההזמנה היא בעצם להקשיב לגוף. לדעת למה הגוף מגיב. אולי למזון מסויים, למצבי רוח, למזג אוויר. לעקוב אחר ההפרשות מהנרתיק, לעקוב אחר ימי הביוץ – ואט אט לגלות את הפלא הזה שהיצירה המקודשת ביותר טמונה בה – לגלות את הרחם ואת ההתנהלות שלה.
לסיכום, ממליצה לכל הבנות הצעירות שמחזור הווסת שלהן אינו סדיר: הקשיבו לגוף והמתינו בסבלנות. קבלו תמיכה של טיפולים או קראו בעצמכן על ההתנהלות של הרחם שלכן ("גופה של אישה, תבונתה של אישה" – ספר מצויין) לפני שאתן בוחרות ב"דרך הקלה" ונוטלות גלולות.

לאמהות לבנות עם ווסת לא סדירה – המליצו אתן, היו חלק מההתבגרות הבריאה והטבעית של היקרות לכן. אם לא הספקתן עם הילדות, גם עם הנכדות לא מאוחר להתחיל.



אפרתה בנור L.Ac | ליווי ויעוץ זוגי | מיניות קשובה | כתיבה יוצרת